Animacje i grafika

Animacje graficzne - zbędne ozdobniki czy konieczność?

Mózg ludzki w pełnym skupieniu rejestruje zaledwie kilka pierwszych sekund obrazu wideo. Czy skupi się na kolejnych sekundach przekazu zależy od tego czy na tym niezwykle krótkim wstępie został wystarczająco mocno stymulowany. Sposobem na przykucie uwagi jest zatem stymulacja ruchem i kolorem. Niezmiernie istotna jest więc zamiana statycznego obrazu (np. logo na wstępie spotu reklamowego) w 5-8 sekundowe intro. Nie dość, że oko widza od razu wychwyci ruchomy obraz spośród ogromnej ilości zdjęć na Facebooku, to w dodatku sprawi, że logotyp firmy na dłużej zapadnie w pamięć. Należy także zaznaczyć, że umiejętnie animowane logo nada nowoczesnego charakteru i sprawi wrażenie, że firma idzie z duchem czasu na każdym polu działalności.

Odnośniki i znaczniki graficzne jako skrócenie zbędnej treści

Zmęczony dniem pracy widz nie ma ochoty na czytanie dużej ilości tekstu, zwłaszcza w połączeniu z obrazem, który choć sam w sobie może być atrakcyjny to na tej atrakcyjności traci gdy okraszony jest długimi podpisami.

Ważne zatem jest zastosowanie skrótowców graficznych jakimi są znaczniki bądź podpisy ograniczające się do kilku kluczowych słów oraz wskazujące dokładną pozycję np. jednego konkretnego budynku wśród gęstej zabudowy miejskiej.

Przykładowe animacje statycznych logotypów

Przykładowe odnośniki